В изданието сполучливо и задълбочено са анализирани и обобщени идеите за приложение на занимателните елементи в обучението от древните гърци, през класиците педагози и до наши дни.
Въпросът е разгледан многоаспектно във:
- философски
- дидактически
- общопедагогически
- психологически и
- практически план.
И винаги на първо място е детето с характерната му любознателност, с умението си да се удивява на света и да го опознава чрез собствени съзидателни усилия, с откритостта и желанието за игра.
Тези предпоставки, които обуславят необходимостта от занимателноигрова дейност в обучението в началните класове, са взети предвид от автора при подбора на игровите задачи и упражнения.
Книгата ще подпомогне в работата им научни работници, учители, студенти, а така също и родителите на малките ученици. Всеки, който се вълнува от това как в обучението могат да се съчетаят емоционалност и рационалност, може да намери тук необходимите му теоретични обосновки и практически решения.