Цена
3 лв.72 лв.
Категории
Повече
Тематика
Повече
Автор
Повече
Издателства
Повече
Визаннийски икони
Настоящият труд "Византийски икони. Практическо ръководство за начинаещи" е полезен и актуален не само за утвърдени иконографи. Той е замислен и като справочник за всеки, който се интересува от историята, развитието и технологията на иконописта. Изучаването и изповядването на Христовото учение е немислимо без свещените изображения - иконите. Те са неделима част от Православното вероучение и традиция. Практическото приложение на съдържанието ще доведе до обогатяване на всички, които имат интерес от това изкуство. И, надяваме се, ще доведе също и до осезателен резултат върху облика на иконите. Иконите, които ще се появят занапред в нашите храмове, изписани от автори, носещи църковно съзнание и благодатно водени от Светия Дух.

Отстъпка

Препоръчано

Онлайн достъп

Книжно копие

10,00 лв.25,00 лв.
В: Годишник на Духовната академия "Св. Климент Охридски". София, том X22 (XXXV222), 12, 1962-1963  

Онлайн достъп

Абонаментен достъп Либрум

Света гора
"Кулинарното изкуство на Света Гора" е уникална книга, която разкрива пред читателя не само тайните на здравословното хранене на светогорските монаси, за първи път разказани от монаха Епифаний, но го въвежда в атмосферата на манастирите на Света Гора – Атон, запознава го с живота на монасите в Света гора, които повече от 200 дни в годината постят. Сборникът включва 126 рецепти, описани в три раздела:
  • риба,
  • бобови храни и
  • ястия с растително масло, и мекотели и ракообразни.
Авторът монах Епифаний разказва: „… исках да изложа пред вас само малка част от това, което аз съм научил, занимавайки се с готварското изкуство в продължение на 35 години на Света Гора. Аз не съм посещавал никаква готварска школа, нямам никаква диплома. Обаче аз научих от опитните старци, че лукът трябва да се запържва на бавен огън, тъй като те казваха, че колкото по-сладко порозовее лукът, толкова по-вкусно след това ще бъде яденето. Аз научих също така, че всички ястия в края на приготвянето им изискват голямо търпение, когато чакаме над жаравата да се изпари водата от тях. ”Четейки тази книга, неволно се усеща присъствието и точните съвети на стареца Епифаний, който като че ли стои зад теб, пред печката, и тактично дава своите напътствия за правилното приготвяне на храната. След повечето рецепти следват цитати от Библията, куплети или стихове от монашески песни, гръцки поговорки и техните съответствия в български език, разказани „истории”, цитати на светите отци на Православната църква, както и много цитати от Геронтикона (Отечник), от Продромикона, стихове от народни песни и др. Много силно впечатления правят придружителните текстове на Танасис Георгиадис и Тодорос Йоаннидис, които дават допълнителна картина за бита, живота, хранителните навици и продукти, употребявани от хората, живели по тези места в древността, за търговските връзки („външната търговия”) с далечни страни, за византийската епоха, за „уникалността и красотите на Атон”, за възникването на „различните монашески институции” още в ранния стадий през ІІІ век, за развитието на монашеските общности през вековете и до наши дни. Приложените илюстрации и фотографии на Йоргос Пупис правят впечатление със своята изключителна яркост, изразителност и силно въздействие върху читателя. Книгата е в голям формат, богато илюстрирана с множество цветни фотографии и с твърда подвързия.

Книжно копие

72,00 лв.
импресионизъм
Изданието е посветено на 125-годишнината от рождението на видинлията Никола Петров. Художникът е първия ярък представител на българския модернизъм, най-талантливия майстор на импресионистичния пейзаж.Никола Петров е роден е на 20 август 1881 г. във Видин. Още през 1900 г. взема участие в международна изложба в Париж. През 1903 г. става член на художническото дружество „Съвременно изкуство“, участва активно в работата му и в организираните от него изложби в страната и чужбина, а през 1908 г. е избран за негов секретар. Той е сред основателите и най-активните членове и на Дружеството на южнославянските художници „Лада“.  Има участия в изложби във Франция /1900 и 1904/, Сърбия /1904/, Белгия /1905/, Англия /1907/, Хърватия /1908/ Германия /1909/, Италия /1911/ и др. Рисува иконите в църквата на гр. Омуртаг /1907/ и софийските църкви „Св. Николай Софийски“, „Св. Илия“, “Св. Апостол Павел“ и църквата на Кремиковския манастир, а след спечелен конкурс през 1912 г. изографисва сцената „Въведение Богородично“ в северния олтар на храм – паметника „Александър Невски“ в София. След прекъсване поради болест през 1913 г. се дипломира в Рисувалното училище /днес Художествена академия/ и известно време работи като учител в прогимназия. Никола Петров е считан за един от най-ранните и най-ярки представители на пейзажната живопис в България и за родоначалник на градския пейзаж. С естетическите си търсения той е първият художник, който се отказва да продължава традиционната битоописателност на своите предшественици, а в градските си пейзажи пресъздава ритъма и атмосферата от ежедневния живот предимно на столицата, но и на други градове, в които се съчетават провинциалните с европейските нрави. Картините му с най-голяма популярност са:
  • „Народният театър“
  • „Лъвовият мост“
  • „Булевард „Цар Освободител"
  • „Площад „Народно събрание“
  • „Река Ерма“, „Дунавско пристанище“
  • „Гемия на Дунава“
  • „Църквата „Св. Илия“
  • „Пожънати ниви“ и др.
Той е майстор и на портрета, въпреки, че портретите са незначителна част от творчеството му. Увековечава Пенчо Славейков, Добри Христов, Андрей Протич, Иван Андрейчин, Лора Каравелова, прави си и много сполучлив автопортрет. Илюстрира книги, читанки и учебници, вестници и списания. Умира на 10 декември 1916 г. в София. Погребан е във Видинските гробища.

Книжно копие

8,00 лв.
Богородица
Книгата е интердисциплинарно изследване на един феномен, предопределил много страни от манталитета на българина през Възраждането - вярата в чудотворната сила на Пресвета Богородица. Писмени и устно предавани разкази, легенди, изображения на извършени от Божията майка чудеса, нейни чудотворни икони на днешната територия на България и ритуалите на почитанието им - това е кръгът от теми в книгата. Чрез тях се разкрива и широка панорама на културни взаимодействия, характерни за времето на Българското възраждане.
  • Авторът Иванка Гергова е доктор на изкуствознанието, професор в Института за изследване на изкуствата при БАН.

Книжно копие

18,00 лв.
През 1898 г. Толстой публикува трактат под заглавие "Що е изкуство?". Дневниците и писмата му показват колко продължително го е писал, а в заключението той признава, че въпросът го е занимавал цели 15 години и че на нея той гледа едновременно като на изповед и на естетически манифест.

Онлайн достъп

Отпечатване в книжен формат

Абонаментен достъп Либрум

3,99 лв.14,00 лв.
Зареждане...
Цена
3 лв.72 лв.
Категории
Повече
Тематика
Повече
Автор
Повече
Издателства