Настоящият труд е резултат от дългогодишната преподавателска и изследователска работа на автора в областта на педагогиката на играта в началното училище.
Какви са днешните измерения на педагогическата игра? И как звучи въпросът за нейното практическо приложение в процеса на обучение по религия? Това е основното съдържателно ядро, заложено като теоритично-концепцуална идея в настоящия труд.
Конкретните задачи на изследването са:
- да се анализират възможностите за успешно и ефективно интегриране на педагогическата игра в учебно-възпитателния процес по религия в началното училище
- да се откроят в исторически и теоритичен аспект нейните концептуални основи, съвременни ракурси, научно-изследователски проблеми и методически спецификации.
В книгата са извадени систематизацията, моделите, принципите, същностната характеристика и структурните компоненти на някои видове на педагогическата игра. Също така се обосновава и образователна стратегия “обучение чрез игра” в началния етап на образование на малките ученици.