На пръв поглед взаимообвързването на марксизма и месианизма в книгата “Марксизмът в месианизма” изглежда странно и парадоксално. Но между тези две линии на мислене и разбиране за света има повече общи неща, отколкото можем да предположим. По отношение на философията на историята и двете представляват рефлексия върху настоящето, чийто смисъл се задава от срещата в него между бъдещето и миналото. Това настояще е хетерогенно и винаги изплъзващо се, но все пак разкриването на заложените в него възможности е задача на всяка една критическа рефлексия върху историята. Не по-малко важно е и това, че и марксизмът, и месианизмът четат именно в настоящето знаците на времената, знаците, насочващи към очакването на идния свят. От изключителна важност да се отвори пространство за диалог между християнството, юдаизма и съвременните леви политически движения, доколкото много често те споделят повече общи неща, отколкото се предполага на пръв поглед. Така диалектиката между вяра и революция може да създаде нови форми на съпротива и нови визии за бъдещето.
Въпроси & Отзиви
Вписване
Регистрация
Продължаване като гост
Вече имате акаунт? Вписване
Нямате акаунт? Регистрирайте се
Съдържание
Увод. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . / 7
1. Постановка на въпроса.. . . . . . . . . . . . . . . . . . / 15
1.1. Опити за синтезиране на юдео-християнския възглед за историята / 17
1.2. Марксовата философия на историята / 33
1.3. Една неочаквана симбиоза / 50
2. За някои развития в интерпретирането на месианската идея.. . . . . . . . . . . / 69
3. Реформация и революция – случаят Томас Мюнцер и неговите интерпретатори.. . .. . / 115
4. Якоб Таубес – между гностицизма и еврейския месианизъм.. . . . . . . . . . . . . . . / 159
5. Католическият марксизъм в Латинска Америка.. . . . . . . . . . . . . . / 207
Заключение.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . / 225
Библиография.. . . . . . . . . .. . . . . . . / 232
От други читатели
Все още няма отзиви